Vind kunder med flere leveringsalternativer i checkout
Vi har alle sammen været der – besøgt en webshop, hvor det bestemt ikke var nemt, at finde frem til, hvad det kostede at få varen leveret. Og for at få information om leveringstiden, har du måske været nødt til at dykke ned i betingelserne. Hvis du vil vinde købet og kunderne, skal du fjerne alle disse friktioner. Her fortæller vi, hvordan du gør.
Opsummeret
Tilbyd flere leveringsalternativer. Så kan dine kunder selv vælge ud fra pris, tryghed og leveringstid. Det valg, kunden foretog i går, er ikke nødvendigvis det alternativt som passer bedst på fremtidige køb.
- Sørg for, at de vigtigste leveringsoplysninger kommer tidligt i købsprocessen og følger kunden overalt, så de er nemme at finde.
Hvad koster det?
- Gør leveringsprisen enkel og logisk.
- Gratis levering er altid populært, men leveringsrabat kan også udløse køb. Find en løsning du har råd til, og som fungerer godt i din webshop. Test eventuelt forskellige prisniveauer.
Hvornår og hvordan får jeg min pakke?
- Oplys kunden om forventet leveringstid. Vores API giver dig muligheden.
- Husk at inkludere din egen ledetid til blandt pakning og afhentning, så bliver tidsestimeringen korrekt
- Forklar, hvad de forskellige leveringsalternativer betyder for dine kunder. Handler det om tunge varer, sparer de tid med hjemmelevering kontra at hente selv osv.?
Hjemmelevering: Sådan skaber du den gode kundeoplevelse
I de seneste par år er mange blevet vant til at arbejde mere hjemmefra. Det betyder, at fleksibilitet og valgfrihed er vigtigt for forbrugerne og webshops, når pakken skal leveres. I denne artikel kan du blive klogere på, hvorfor hjemmelevering er en af dine vigtigste konkurrencefordele, hvordan du skaber en optimal kundeoplevelse, og hvad du skal undgå, når det gælder leveringer fra din webshop.
Levering til pakkeshop – et nøgleaspekt for webshops
Antallet af leveringer og returneringer via pakkeboks og hjemmelevering er steget markant de seneste år. Traditionelle leveringer til pakkeshops er dog stadig den mest populære leveringsmulighed for nordiske online-shoppere. Webshops, der tilbyder pakkeshop-leveringer, kan høste store fordele for både deres kunder og deres egen forretning. Her kan du læse, hvorfor pakkeshop er en nøgleaspekt for webshops.
Sådan gør du det lettere for dine kunder at handle stort og tungt
Sælger din webshop store og tunge varer over 35 kilo? Har du så gjort det nemt og fleksibelt for dine kunder - hele vejen fra ordre til levering? Mange forbrugere handler i dag større eller tungere varer som hvidevarer, møbler, træningsudstyr og cykler på nettet.