Vi satser på mere klimasmarte og fleksible leveringer

Vi satser på mere klimasmarte og fleksible leveringer

I takts med at e-handlen vokser, stiger kundernes krav og forventninger til leveringen også. For os i Bring, er det vigtigt, at vi kan tilbyde vores kunder og modtagere mere klimasmarte, fleksible og forudsigelige leveringer. Derfor arbejder vi løbende med at forbedre vores leveringstjenester.

Bring elbil
Publiceret 23.06.2021 Sidst opdateret 07.05.2024

Præcis og hurtig hjemmelevering 

Danskerne stiller i dag større krav til leveringen, den skal både være hurtigere, bedre for miljøet og mere præcis til en acceptabel pris. Samtidig skal det være muligt, at tilpasse leveringen til netop det, som er mest bekvemt for modtageren, på det givne tidspunkt. Hvilken leveringsmetode de vælger afhænger ofte af den situation modtageren befinder sig i, varens værdi, hvor de bor, hvor de arbejder og prisen for selve leveringen.

- Vi skal gøre det så enkelt som muligt for danskerne at handle på nettet. Derfor har vi udviklet en digital brugerplatform, der blandt andet gør det enklere for modtageren både at spore leveringen i realtid og ændre leveringstid- og sted undervejs, fortæller Andreas Hald, Adm. direktør, E-commerce & Logistics og Courier & Express.

Enkelt at hente sin pakke 

De flest foretrækker fortsat at hente sin pakke i en pakkeshop. Det viser vores forbrugerundersøgelser fra Bring Research, som vi løbende foretager blandt de nordiske e-handlende. Med et udleveringsnetværk på mere end 7.000 steder i Norden, leverer vi altid til et sted i nærheden af modtagerne i hele Danmark og resten af Norden.

Vores mål er at tilbyde løsninger, der giver både vores kunder og modtagere total fleksibilitet, noget som er vigtigt i en hektisk hverdag, hvor planer ofte ændres.

I Danmark har vi mere end 1200 udleveringssteder, som omfatter både pakkeshops og -bokse, der gør afhentning og returnering muligt 24/7. I Norge investerer vi kraftigt i egne pakkebokse og i løbet af 2021 opstiller vi 3000 nye bokse på omkring 1000 steder i Norge. I Sverige kommer flere pakkebokse til i løbet af 2021. 

Leveringerne bliver endnu grønnere

Vores undersøgelser fra Bring Research viser at miljø og bæredygtighed er blevet vigtigere for forbrugerne. Flere vil vide konkret, hvordan de kan bidrage til en mere bæredygtig e-handel og efterspørger tydeligere information fra virksomhederne om deres bæredygtighedsarbejde. I Bring arbejder vi kontinuerligt på at levere med mindre Co2-udledning, og miljø og bæredygtighed, er et vigtigt element i alt hvad vi gør.

Allerede fra 1. oktober 2021 har vi leveret vores pakke- og hjemmeleveringer Co2-frit i Københavnsområdet. Næsten 750.000 forbrugere og flere erhvervsvirksomheder får nu leveret deres pakke med et cykelbud eller eldrevet køretøj i København, Valby, Frederiksberg, Glostrup, Greve, Ishøj, Brøndby, Rødovre, Tårnby og Dragør, både dag og aften. Dette gælder for alle pakkeleveringer under 35 kg, undtagen paller.

Vores overordnede miljømål er, at inden 2025 vil vi kun bruge vedvarende energi til vores køretøjer og bygninger. Det er et ambitiøst mål, men vi er allerede godt på vej i hele Norden. Leveringen skal ikke kun være hurtig, men også så klimasmart som muligt. Brugen af ​​eldrevet køretøjer og cykler i vores vognpark er stigende og er derfor et stort og vigtigt skridt for at nå vores ambitiøse miljømål.

- Selvom vi er kommet langt, vil og kan vi ikke læne os tilbage. Vi skal og kan gøre mere. En helt grøn leveringskæde sker først, når vi sammen gør en indsats, konkluderer Andreas.

Vil du vide mere?

Kontakt os gerne for en snak om, hvordan dine leveringer kan blive mere klimasmarte og mere fleksible.