Sådan giver og ændrer du brugeradgang i Mybring

Alle der bruger Mybring anbefales at have en personlig bruger. En bruger kan have forskellig adgang til forskellige kundenumre. Som administrator for et eller flere kundenumre kan du nemt oprette brugere, give adgang til brugere eller ændre deres adgang - enten direkte eller efter anmodning fra brugeren.

Sort og hvidt billede på bærbar computer

Giv direkte adgang

Sådan giver du nye brugere adgang:

  1. Klik på "Administration" og vælg "Brugere" i venstre side.
  2. Klik på "Tilføj brugere", og følg processen for at tilføje nye brugere. Du kan enten oprette en ny bruger eller tilføje en bruger til det valgte kundenummer.

Ændring af adgang

Sådan ændrer du brugeradgang:

  1. Klik på ”Administration” og vælg ”Brugere” i venstre menu.
  2. Vælg den specifikke bruger, du ønsker at ændre. Klik på ”Ændre rettigheder”.
  3. Vælg den tilladelse, du ønsker at tilføje eller fjerne for brugeren.
  4. Gem ændringen for at fuldføre den.

Masseændring af brugertilladelser

Hvis du vil redigere adgangen for mange brugere på én gang, kan du spare tid med vores masseændringsfunktion for administratorer:

  1. Vælg en eller flere brugere, som du ønsker at ændre tilladelserne for, ved at markere afkrydsningsfeltet til venstre for deres navn.
  2. Klik på ”Ændre rettigheder”.
  3. Vælg de rettigheder, du ønsker, at disse brugere skal have.
    a. Vælg ”Behold gamle rettigheder og tilføj nye”, hvis du ikke ønsker at fjerne de gamle rettigheder, som de valgte brugere allerede havde.
    b. Vælg ”Slet gamle rettigheder og brug kun nye”, hvis du ønsker at fjerne de gamle rettigheder, som de valgte brugere havde, og kun tilføje de nye.
  4. Klik på ”Bekræft” for at udføre ændringerne.

Som administrator kan du også fjerne flere brugere fra et kundenummer på samme tid:

  1. Vælg en eller flere brugere, som du ønsker at ændre tilladelserne for, ved at markere afkrydsningsfeltet til venstre for deres navn.
  2. Klik på ”Fjern Brugere” og derefter på bekræft.

Forespørgsler

Som administrator er du også ansvarlig for at håndtere anmodninger om ændringer af rettigheder eller adgang til kundenumre. For nemt at administrere sådanne anmodninger:

  1. Klik på ”Administration” og vælg ”Forespørgsler” i venstre menu.
  2. Her finder du en oversigt over ubehandlede anmodninger om adgang til nye kundenumre eller opdateringer af rettigheder.
  3. Klik på ”Gennemse”. Gennemgå nøje anmodningen for at sikre dig, at brugeren faktisk har brug for den angivne adgang. Om nødvendigt kan du tilføje andre rettigheder. Til sidst kan du godkende eller afvise anmodningen. Verificere, at brugeren har behov for de angivne adgange, inden du godkender dem.

Hvis der er anmodninger, som ikke er behandlet, vil du se et rødt ikon ved siden af ” Forespørgsler” i venstre menu.