Sådan skaber du en optimal checkout i webshoppen

Sådan skaber du en optimal checkout i din webshop

Checkout-processen i din webshop spiller en afgørende rolle for din omsætningen. Med disse enkle tips kan du sikre, at dine kunder også får en førsteklasses oplevelse, når de når frem til checkout.

En mand sidder med en telefon i hånden og skal til at handle online fra en webshop

Sådan får du dine kunder til at gennemføre købet i webshoppen

Her finder du de mest almindelige årsager til, at kunder fortryder deres køb ved checkout, og hvad du kan gøre for at reducere dette:

1. Vis alle leveringsmuligheder.

Tilbyder du levering både til pakkeshops og til pakkebokse? Dårligt forklarede leveringsmuligheder forvirrer dine kunder og gør checkout kompliceret. Sikre brugervenligt cash flow og dynamiske servicenavne, der beskriver leveringsmulighederne godt.

2. Angiv forventet leveringstid

Kunderne forventer en kort og forudsigelig leveringstid. Giv derfor kunden en forventet leveringstid ved at implementere Estimeret ankomsttid (ETA) via vores API. Så giver du kunden tryghed allerede ved bestilling.

3. Front kendte samarbejdspartnere i din webshop

Kunder er mere skeptiske over for en ny eller ukendt webshop. Øg sikkerheden for kunden ved at fronte kendte samarbejdspartnere. Det kan øge tilliden til din webshop. Vi anbefaler, at du bruger Brings logo i checkout.

4. Tilbyd en nem returløsning

Vidste du, at din webshop risikerer at miste køb på grund af en mindre kundevenlig returløsning, eller manglende returløsning? Sørg derfor for at have en god returhåndtering på plads.

5. Giv oplysninger om leveringsomkostninger tidligt i kunderejsen

Test forskellige niveauer for leveringspriser og betinget gratis fragt (gratis fragt over f.eks. DKK 499). Vis leveringsprisoplysninger på både startsiden og produktsiden.

6. Gør leveringens miljøoplysninger synlige

Ved at synliggøre miljøoplysninger om leveringen allerede ved bestilling, kan kunderne træffe et miljøbevidst valg, hvor det er muligt.

Gratis rådgivning for webshops

Vil du have hjælp til at gøre din checkout i webshoppen endnu bedre? Vores checkout-eksperter sidder klar til at hjælpe dig.

Kontakt en af ​​vores rådgivere her

Med API'er får du en optimal opsætning af levering i din checkout

Sørg for at integrere din webshop med vores logistiksystemer. Det gør du via vores API'er, som sikrer, at du giver dine kunder den bedst mulige købs- og modtageoplevelse.

Disse API'er er de vigtigste for at præsentere leveringsmulighederne på den bedste måde i din checkout:

Shipping Guide API

  • Kunden får flere leveringsmuligheder og kan vælge den, der passer dem bedst.
  • Mulighed for at kunden kan vælge mellem flere 
    leveringstidspunkter.

Du kan finde komplet information om Shipping Guide API her.

Pickup Point API

  • kunden får en liste over de udleveringssteder, der er tættest på den indtastede adresse.
  • Viser både bemandede og ubemandede udleveringssteder, med afstand og/eller køretid fra den angivne adresse.

Kunden kan vælge sit foretrukne udleveringssted. Mere om Pickup Point API her.

Posten Bring Checkout til Shopify

Vi har lavet et plugin til Shopify-brugere, der gør det nemmere at gøre checkouten mere kundevenlig.

Pluginnet er hurtigt at installere, og du behøver ikke anvende API'er til at sætte Brings leveringsmuligheder op i din checkout. I stedet tager vi os af det hele for dig.

Posten Bring Checkout er gratis, enkel og effektiv at bruge. Læs mere her.

Andre hjælpemidler du kan anvende

Du finder mere information om, hvordan du kan optimere din checkout-løsning på hjemmesiderne nedenfor. Husk også, at du altid kan få hjælp fra vores checkout-team.

Til udviklere

Har du egene udviklere, eller får du hjælp fra konsulenter? Du finder alle de nødvendige oplysninger for at integrere med vores systemer på vores Developer site.

Teknisk information