Sådan skaber du en optimal checkout i din webshop
Checkout-processen i din webshop spiller en afgørende rolle for din omsætningen. Med disse enkle tips kan du sikre, at dine kunder også får en førsteklasses oplevelse, når de når frem til checkout.
Sådan får du dine kunder til at gennemføre købet i webshoppen
Her finder du de mest almindelige årsager til, at kunder fortryder deres køb ved checkout, og hvad du kan gøre for at reducere dette:
1. Vis alle leveringsmuligheder.
Tilbyder du levering både til pakkeshops og til pakkebokse? Dårligt forklarede leveringsmuligheder forvirrer dine kunder og gør checkout kompliceret. Sikre brugervenligt cash flow og dynamiske servicenavne, der beskriver leveringsmulighederne godt.
2. Angiv forventet leveringstid
Kunderne forventer en kort og forudsigelig leveringstid. Giv derfor kunden en forventet leveringstid ved at implementere Estimeret ankomsttid (ETA) via vores API. Så giver du kunden tryghed allerede ved bestilling.
3. Front kendte samarbejdspartnere i din webshop
Kunder er mere skeptiske over for en ny eller ukendt webshop. Øg sikkerheden for kunden ved at fronte kendte samarbejdspartnere. Det kan øge tilliden til din webshop. Vi anbefaler, at du bruger Brings logo i checkout.
4. Tilbyd en nem returløsning
Vidste du, at din webshop risikerer at miste køb på grund af en mindre kundevenlig returløsning, eller manglende returløsning? Sørg derfor for at have en god returhåndtering på plads.
5. Giv oplysninger om leveringsomkostninger tidligt i kunderejsen
Test forskellige niveauer for leveringspriser og betinget gratis fragt (gratis fragt over f.eks. DKK 499). Vis leveringsprisoplysninger på både startsiden og produktsiden.
6. Gør leveringens miljøoplysninger synlige
Ved at synliggøre miljøoplysninger om leveringen allerede ved bestilling, kan kunderne træffe et miljøbevidst valg, hvor det er muligt.
Med API'er får du en optimal opsætning af levering i din checkout
Sørg for at integrere din webshop med vores logistiksystemer. Det gør du via vores API'er, som sikrer, at du giver dine kunder den bedst mulige købs- og modtageoplevelse.
Disse API'er er de vigtigste for at præsentere leveringsmulighederne på den bedste måde i din checkout:
Shipping Guide API
- Kunden får flere leveringsmuligheder og kan vælge den, der passer dem bedst.
- Mulighed for at kunden kan vælge mellem flere
leveringstidspunkter.
Pickup Point API
- kunden får en liste over de udleveringssteder, der er tættest på den indtastede adresse.
- Viser både bemandede og ubemandede udleveringssteder, med afstand og/eller køretid fra den angivne adresse.
Kunden kan vælge sit foretrukne udleveringssted. Mere om Pickup Point API her.
Posten Bring Checkout til Shopify
Vi har lavet et plugin til Shopify-brugere, der gør det nemmere at gøre checkouten mere kundevenlig.
Pluginnet er hurtigt at installere, og du behøver ikke anvende API'er til at sætte Brings leveringsmuligheder op i din checkout. I stedet tager vi os af det hele for dig.
Posten Bring Checkout er gratis, enkel og effektiv at bruge. Læs mere her.
Andre hjælpemidler du kan anvende
Du finder mere information om, hvordan du kan optimere din checkout-løsning på hjemmesiderne nedenfor. Husk også, at du altid kan få hjælp fra vores checkout-team.
Developer site
Koble dig på vores API-platform
Er du udvikler af en webshop? Eller arbejder du med logistik inden for Norden og bruger logistiksoftware? På vores udviklerside finder du alt, hvad du behøver at vide for at integrere dine systemer med Brings API'er.
Best practice til din checkout
7 trin til en optimal checkout
Enkelhed er afgørende i din checkout, alt fra produktinformation, priser og betaling. Her får du tips til, hvordan du gør forsendelses- og leveringsvalg nemmere for kunden.
Læs mere
KarlKicks fik succes med en optimeret kasseløsning.
Med Bring på holdet, har KarlsKicks forbedret kundeoplevelsen i deres checkout. Få indblik i, hvordan Karlskicks gjorde det enklere for kunderne at gennemføre køb i webshoppen, og hvorfor de nu er bedre rustet til at møde kunder også uden for Danmark.
Cookies by Ejvinds: Fra krise til digital succes
Som forretning er man nødt til at være synlig, og skabe en tilstedeværelse der hvor kunderne er. Konkurrencen er skarp, og efter en krisetid hvor fysisk handel ikke har været mulig, har mange danskere permanent ændret deres indkøbsvaner til fordel for den digitale vej. Men egner alle typer produktsalg sig til online handel?
Sådan fik Bahne større gennemsigtighed, og øgede deres lagerkapacitet
Med et ønske om at styrke e-handelsdelen af forretningen tog Bahne kontakt til Bring. Resultatet blev et samarbejde, der går ud over det sædvanlige kunde-leverandør-forhold og som vil øge kompetencerne hos begge parter.
Relevante artikler
Estimeret ankomsttid (ETA)
Vil du gerne kunne tilbyde dine kunder et mere præcist tidspunkt for forventet levering? Med Estimeret ankomsttid får dine kunder større forudsigelighed for, hvornår pakken bliver leveret.
Posten Bring Checkout til Shopify
Med vores nye plugin Posten Bring Checkout kan Shopify-brugere nemt gøre checkouten mere kundevenlig, ved at tilføje flere leveringsoplysninger.
Miljødata i checkout
Hjælp dine kunder med at tage et valg, der er bedre for miljøet ved at synliggøre miljøinformation for leveringen allerede ved bestilling i din webshop.