Digitoll-konceptet er tredelt og baserer sig på følgende centrale forudsætninger:
- Information leveres digitalt, før eller senest ved grænsepassagen.
- Toldvæsenet behandler og risikovurderer informationen før eller senest ved ankomsten.
- Grænsepassagen automatiseres i videst muligt omfang.
Hvad indebærer DIGITOLL?
Den nye løsning betyder, at det ikke længere er muligt at fortolde varer op til 10 dage efter grænsepassagering. Dette sikrer, at den norske toldmyndighed modtager alle nødvendige vareoplysninger før eller senest ved grænsepassering. Der indføres krav om digital information om transporten og importvarer, r varerne passerer den norske grænse, som vil medføre en hurtigere grænsepassage.
Hvad betyder det for Brings kunder?
Som kunde hos Bring vil du som udgangspunkt opleve minimal påvirkning, forudsat at vi modtager alle nødvendige informationer til toldbehandling i god tid inden forsendelsen passerer grænsen til Norge. Hvis du bliver berørt, vil Bring kontakte dig, inden ændringerne træder i kraft.
Har du brug for hjælp med toldbehandling?
I Bring kan udføre alle processer i Digitoll for dig og sikre, at dine varer passerer grænsen gnidningsfrit og bliver korrekt fortoldet.