Vidste du, at der er store forskelle på online shopping afhængigt af om du køber gaver til andre, eller til dig selv? Forbrugerundersøgelser fra Bring Research viser, at visse ting i købsrejsen er vigtigere, når man shopper til andre.
Download Gaveguiden
Hvordan finder kunderne vej?
Du vil helt sikkert gerne have, at både nye og eksisterende kunder finder vej til din webshop. Så er det godt at vide, at vejen til at købe en gave ser lidt anderledes ud for nye kunder i forhold til tidligere kunder.
I Gaveguiden fremgår det for eksempel, at sociale mediekanaler spiller en vigtig rolle for at lokke nye kunder til at købe gaver. Indsigt i, hvilke informationskanaler der udløser gavekøbere, giver dig et bedre grundlag for at lægge dine markedsføringspenge der, hvor de skaber størst effekt.
Sikkerhed er en vigtig faktor
De undersøgelser*, som Gaveguiden er baseret på, viser, at hele 6 ud af 10 kunder har handlet gaver i webshops de ikke havde handlet i før. Det er dobbelt så mange, som når du handler til dig selv.
Bring Research viser, at information er vigtig tidligt i købet for nye kunder. De har brug for mere information og sikkerhed end kunder, der kender dit site.
Gaveguiden giver dig gode råd til, hvordan du kan betrygge gavekøbere. Tiltag, som du nemt kan sætte i gang, og som kan afgøre, om kunderne vil opfatte din butik som værende sikker nok til at gennemføre deres køb.
Tjekliste for øget konvertering
Gaveguiden tager dig igennem alle punkter, som 3.000 onlinekunder har sagt er vigtige for gavekøb. Ligger dit marked i flere skandinaviske lande, vil du finde forskellene mellem de forskellige lande ekstra interessante.
Du får også en tjekliste, som du løbende kan tjekke af når du har opfyldt de kriterier, der er vigtige for nye online kunder, når de skal købe gaver fra din webshop.