En innovativ logistikplatform med fokus på modtageroplevelsen. Glow er vores egenudviklede system til transportplanlægning, der i dag benyttes i mange af vores tjenester i hele Norden. I Glow kan du booke og spore dine leverancer hele vejen fra afhentning til levering.
Gennem Glows brugergrænseflade kan du bl.a. booke og spore dine budleverancer. Læs mere om, hvordan du booker bud i Glow, eller gå direkte til login.
Kernen i Glows funktionalitet bygger på sporing i realtid. Information om, hvor leverancen befinder sig, er hele tiden tilgængelig for alle brugere. Afsender, modtager samt kørekontoret, hvor ruterne planlægges, har alle sammen mulighed for at spore leverancen når som helst under transporten.
Din modtager får besked om planlagt leveringstid på forhånd, og afhængig af den valgte tjeneste kan det være muligt at ændre både dag og tidspunkt. Når leveringen er i startet, får modtageren opdateringer undervejs. Både du og modtageren kan når som helst gå ind og se på kortet, hvor på ruten chaufføren befinder sig, og hvor mange stop der er tilbage. Når modtageren er chaufførens næste stop, sendes en opdatering med nøjagtigt leveringstidspunkt.
Efter leveringen er gennemført, kan du som afsender få en bekræftelse på, at alt er gået, som det skulle.
Af en logistikaktør til en logistikaktør
Nøglen til et velfungerende system til planlægning af transport er god forståelse for processerne og produktionen bagved. Glow er udviklet med udgangspunkt i vores lange erfaring inden for både kundebehov og procesviden. Den første implementering skete i Norge i 2018, og siden da er systemet rullet ud i hele Norden.
Udviklingsteamet bag Glow arbejder i henhold til en agil arbejdsmetode, og der rulles nye funktioner ud hver dag. Den tætte kontakt mellem udviklerne og andre dele af organisationen gør, at problemer og muligheder hurtigt bliver identificeret, og der gøres noget ved dem.
Kunden i centrum
Leveringen er i dag en stor del af kundens totale oplevelse med dig som leverandør, og lav forudsigelighed og brede leveringsvinduer beskrives ofte som en kilde til irritation hos modtagerne. Transparensen i Glow giver kunderne større mulighed for at planlægge deres dag og gør det nemmere for kundeservice at besvare de spørgsmål, der kommer ind.
På norske Motek, der leverer kvalitetsværkøj til byggebranchen, så man tidligere et stort potentiale i Glow.
Det vil løse flere af vores største udfordringer. Det er krævende at levere varer på en stor byggeplads, som det kan være svært at overskue, og det kan medføre, at leverancen enten ender det forkerte sted eller hos den forkerte person. Med en digital grænseflade, som giver alle involverede de korrekte oplysninger, kan vi være helt sikre på, at alt går, som det skal.
Geir-Ove Briksdal, distributionschef hos Motek
Nemt at komme i gang
Glow anvendes i dag bl.a. i vores bud- og hjemmeleveringstjenester. Afhængig af hvilken løsning der passer til dine leverancer, kan du komme i gang med nogle enkelte tastetryk her og nu, eller ved at integrere med dine andre systemer for en mere automatiseret løsning.
Hvis du har købt budtjenester fra os tidligere, skal du bare registrere en konto for at komme i gang med Glow. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp til at oprette en kundekonto. Der findes ingen længste volumen, og du kan begynde at sende bud med det samme.
Vil du vide mere?
Kontakt os, hvis du vil vide mere om mulighederne med Glow eller vores bud- og hjemmeleveringsløsninger.